Άλλες έρευνες έχουν αναδείξει τον
ίδιο προστατευτικό ρόλο στους άντρες, με ελαφρώς
μεγαλύτερη πρόσληψη κρασιού.
Ήλιος: Στο ίδιο τεύχος του
περιοδικού, ομάδα Αμερικανών και Βρετανών ανακοίνωσε τα
αποτελέσματα δοκιμής στα οποία μετρήθηκαν επίπεδα μορίων
που σχετίζονται με τη φλεγμονή, έναντι των επιπέδων της
βιταμίνης D στο αίμα, η οποία αναπτύσσεται φυσιολογικά
από το δέρμα όταν εκτίθεται στο ηλιακό φως.
Σκοπός της έρευνας ήταν να
εξακριβωθεί αν υπάρχει σχέση μεταξύ των επιπέδων
βιταμίνης D και των δεικτών γήρανσης, δήλωσε ο ερευνητής
Jeffrey Gardner, του Πανεπιστημίου του Νιού Τζέρσευ.
Μετρήθηκαν τα επίπεδα δεικτών φλεγμονής αλλά και το
μήκος των τελομερών, περιοχών του DNA των γυναικών. Τα
μακρύτερα τελομερή υποδεικνύουν χαμηλά επίπεδα φλεγμονής,
εξηγεί ο ερευνητής. Άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι τα
τελομερή αποτελούν καλύτερους δείκτες γήρανσης από την
ηλικία του ατόμου.
Τα στοιχεία της έρευνας υποδεικνύουν
ότι τα υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης D σχετίζονταν με
μακρύτερο μήκος τελομερών.
Γυναίκες με τη χαμηλότερη συγκέντρωση
βιταμίνης D και υψηλόετρη συγκέντρωση αντιδραστικής
πρωτεΐνης C είχαν αρκετά κοντά τελομερή ώστε να
υποδεικνύουν 7,6 περισσότερα χρόνια γήρανσης σε σχέση με
γυναίκες που είχαν υψηλότερη συγκέντρωση βιταμίνης D και
χαμηλότερη συγκέντρωση αντιδραστικής πρωτεΐνης C.
Το επιθυμητό επίπεδο βιταμίνης D
μπορεί να προσφέρει οφέλη κατά τη διάρκεια της
διαδικασίας γήρανσης, καταλήγουν οι ερευνητές, οι οποίοι
θεωρούν ότι χρειάζεται περαιτέρω μελέτη. Παρόλα αυτά, οι
ειδικοί προειδοποιούν ότι η παρατεταμένη έκθεση στον
ήλιο παραμένει κύριος παράγοντας για την εμφάνιση
καρκίνου στο δέρμα. Επιπλέον, υπερβολική κατανάλωση
ποτού μπορεί να βλάψει τον οργανισμό με πολλούς τρόπους.

Προσθήκη:
8/11/2008
Τελευταία Ανανέωση:
8/11/2008
Για παλαιότερες δημοσιεύσεις κάντε κλικ
εδώ.