Home | Επικοινωνία | Νέα & Ανακοινώσεις | Περιεχόμενα | Συντομεύσεις

Το AllWines.gr είναι μια προσπάθεια να πλησιάσουμε το κρασί. Να μείνουμε κοντά του. Να μπούμε στο μεθυστικό κόσμο του. Να αισθανθούμε τη χαρά της δημιουργίας του αλλά και της πορείας του από τον αμπελώνα στο ποτήρι μας. Μια πορεία με πολλές χαρές με ποικίλες δυσκολίες αλλά πάνω απ’ όλα με υπομονή και επιμονή στη ποιότητα...

 

23.10.2008: Όχι μόνο το κόκκινο αλλά και το άσπρο κρασί κάνει εξίσου καλό στην καρδιά

Όσοι προτιμούν το άσπρο κρασί και μέχρι σήμερα ακούν μόνο για τις ωφέλειες του κόκκινου κρασιού στην υγεία, μπορούν να νιώσουν καλύτερα, καθώς μια νέα επιστημονική έρευνα, υπό τον μοριακό βιολόγο Ντίπακ Ντας της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου του Κονέκτικατ στις ΗΠΑ, υποστηρίζει ότι τελικά και το άσπρο κρασί κάνει σχεδόν εξίσου καλό στην καρδιά.

Αρουραίοι που έπαιρναν άσπρο κρασί ως μέρος της διατροφής τους (περίπου ένα με δύο ποτήρια τη μέρα), υπέφεραν λιγότερη ζημιά στην καρδιά κατά τη διάρκεια της καρδιακής προσβολής σε σχέση με εκείνους που έπιναν μόνο νερό ή άλλο αλκοόλ. Τα οφέλη αυτά από το λευκό κρασί ήσαν παρόμοια αυτά με αυτά που εμφάνιζαν τα ζώα όταν έπιναν κόκκινο κρασί, το οποίο φημίζεται για την ουσία ρεσβερατρόλη, που βρίσκεται στη φλούδα του σταφυλιού, σύμφωνα με την ηλεκτρονική υπηρεσία New Scientist.

 

 


Το άσπρο κρασί, που γίνεται από το χυμό του σταφυλιού αλλά όχι από τη φλούδα του, δεν περιέχει ρεσβερατρόλη, γεγονός που έδωσε την ονομασία "γαλλικό παράδοξο" στο γεγονός ότι, παρά τη δίαιτά τους με πολλά λιπαρά, οι Γάλλοι έχουν χαμηλά ποσοστά καρδιοπαθειών, χάρη στην κατανάλωση κόκκινου κρασιού.

Τώρα η νέα υποστηρίζει ότι ο χυμός του σταφυλιού μπορεί να έχει ανάλογα αποτελέσματα με τη φλούδα του. Μοριακά τεστ των κυττάρων της καρδιάς έδειξαν ότι το άσπρο κρασί προστατεύει τις "ενεργειακές γεννήτριες", τα μιτοχόνδρια. Τα μιτοχόνδρια των αρουραίων που έπιναν κρασί, είτε κόκκινο, είτε άσπρο, ήσαν σε καλύτερη κατάσταση από όσους δεν έπιναν κρασί. Όμως άλλα πειράματα, π.χ. σε σκύλους, έχουν δείξει οφέλη για την καρδιά των ζώων από το κόκκινο κρασί αλλά όχι από το άσπρο.

Ο Ντας επιμένει ότι οι μελλοντικές έρευνες θα τον δικαιώσουν και δήλωσε: "Με ασφάλεια μπορούμε να πούμε ότι ένα με δύο ποτήρια λευκό κρασί τη μέρα έχουν το ίδιο αποτέλεσμα με το κόκκινο κρασί".

ΑΠΕ - ΜΠΕ

 

Προσθήκη: 23/10/2008
Τελευταία Ανανέωση: 23/10/2008

Για παλαιότερες δημοσιεύσεις κάντε κλικ εδώ.