17.1.2008:
Το κρασί προστατεύει και από τον καρκίνο του μαστού;
Μία ουσία που υπάρχει στα κόκκινα
σταφύλια και στο κόκκινο κρασί αναχαιτίζει την
δημιουργία μη φυσιολογικών κυττάρων, που οδηγούν στους
περισσότερους τύπους καρκίνου του μαστού, αναφέρουν
Αμερικανοί ερευνητές. Η ουσία είναι η ρεσβερατρόλη, η
οποία έχει αποδειχθεί πως προστατεύει και από τη
στεφανιαία νόσο. Ο καρκίνος του μαστού αναπτύσσεται μέσω
μιας πολυσταδιακής διαδικασίας, η οποία διαφοροποιείται
αναλόγως με τον τύπο του καρκίνου, το γονιδιακό
υπόστρωμα της γυναίκας και άλλους παράγοντες, γράφουν οι
ερευνητές στην επιθεώρηση «Cancer Ρrevention Research».
Ωστόσο, είναι πολύ γνωστό πως τα αυξημένα επίπεδα
οιστρογόνων τροφοδοτούν πολλές μορφές καρκίνου του
μαστού.
«Η ρεσβερατρόλη έχει την ικανότητα να
επεμβαίνει στο πρώτο στάδιο της καρκινογένεσης,
εμποδίζοντας τη δράση των οιστρογόνων. Πιστεύουμε ότι
αυτό μπορεί να σταματήσει την όλη διαδικασία που τελικά
θα οδηγήσει στην ανάπτυξη του καρκίνου του μαστού»,
δήλωσε η δρ Έλινορ Τζ. Ρόγκαν, καθηγήτρια στο Ίδρυμα
Μελέτης του Καρκίνου & Συναφών Νόσων «Εppley» του
Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου της Νεμπράσκας. Σε
πειράματα στο εργαστήριο, η δρ Ρόγκαν και οι συνεργάτες
της διαπίστωσαν ότι μόλις 10 umol/L ρεσβερατρόλης αρκούν
για να καταστείλουν τη δράση των οιστρογόνων. Ένα ποτήρι
κόκκινο κρασί περιέχει μεταξύ 9 και 28 umol/L
ρεσβερατρόλης, αναλόγως με την ποικιλία των κόκκινων
σταφυλιών από τα οποία προέρχεται.
|
Η δρ Ρόγκαν και οι συνεργάτες της
διαπίστωσαν επίσης ότι η ρεσβερατρόλη καταστέλλει την
έκφραση του γονιδίου CΥΡ1Β1 και μίας διοξίνης, που
αποτελούν γνωστούς παράγοντες κινδύνου για ανάπτυξη
καρκίνου του μαστού.
Όπως εξήγησε η δρ Ρόγκαν, η ρεσβερατρόλη ασκεί την
προστατευτική της δράση επηρεάζοντας ένα ένζυμο που
λέγεται ρεντουκτάση της κινόνης- και το οποίο με τη
σειρά του επιδρά στα οιστρογόνα.

Προσθήκη:
17/7/2008
Τελευταία Ανανέωση:
17/7/2008
Για παλαιότερες δημοσιεύσεις κάντε κλικ
εδώ.
|